המדריך המלא להשבחת הנכס שלכם

כולנו יודעים לדקלם שחייבים להשביח את הנכס, שיש לזה ערך עצום ושזה המפתח (תרתי משמע) להגדלת רווחים ולשמירה על אטרקטיביות הבניין. בעולם הנדל"ן התחרותי של היום, זה כבר לא מותרות – אך כיצד עושים זאת בפועל? המומחים שלנו עושים לכם סדר עם כל הדרכים להשביח את הנכס – אלה שבאמת עובדות ובאמת מוכיחות את עצמן לאורך זמן.

מתחילים באחזקה וטיפולים מונעים

לפני שרצים לרכוש עציצים חדשים או מפיצי ריח לבניין, מתחילים בשימור הקיים – ובפעילות אחזקה משמעותית. אחזקת שבר (אחזקה לציוד או למבנה לאחר שקרתה תקלה) היא אחד האלמנטים המרכזיים והחשובים באחזקה הכוללת. במיוחד לאחר שמערכת מסוימת נפגמת, חשוב לערוך בקרת נזקים, להבין מדוע הנזק התרחש מלכתחילה (אולי היא ישנה מדי? אולי לא מותקנת כהלכה? וכן הלאה) ולשפר להבא – כך בדיוק מונעים את ה"שבר" הבא , אנשי המקצוע שלהו מבצעים אחזקת מונעת באופן שוטף על מנת לשפר את איכות מערכות המגדל לחסוך כספים לטווח הארוך שיוכלו לעמוד לטובת הפרויקט לשדרוגים או תוספות וימנע נזק חמור יותר ברכוש ובאדם בארועי חרום.

תקציב ייעודי לשיפור הנכס

הבניין חוגג חמש שנים או יותר? זה בדיוק הזמן לדאוג לו ל"פנסיה". תקציב שיפור הוא תקציב ייעודי המשמש את הפרויקט למטרה אחת: שמירה על אטרקטיביות, כל הזמן. הצבע מתקלף? תקציב השיפור יכסה את עלות הצביעה. הריהוט בלובי לא נראה טוב? זה עלול לגמרי לפגום באטרקטיביות של המבנה ושל דייריו, ורחוק מלהיכלל תחת 'השבחת הנכס' – השתמשו בתקציב הייעודי שלכם כדי להחליף את הריהוט.

הנגשת המבנה לאנשים עם מוגבלויות

הנגשה של מקומות ציבוריים היא כבר מזמן לא טרנד או משהו שעושים מתוך רצון טוב – זוהי חובה מוסרית ראשונה במעלה. חלק חשוב בהשבחת הנכס כולל הנגשה של המבנה לאנשים עם מוגבלויות או כל מי שזקוק לכך (הורים עם עגלות, לדוגמה). נכון, לעתים הדבר כולל שיפוץ של ממש – אך זה ישתלם לכם בהמשך (וגם, כאמור, אלמנטרי ללא קשר).

יש מגוון רחב של עסקים שחייבים היום מבנה נגיש על מנת לקבל רישיון עסק , ועל מנת לא לקבל תביעות לדוגמא : ניהול קניון מחייב דוח נגישות תקין ותקף

אכפו את תקנון הבית המשותף

אין ספק: כשיש תקנון לבניין וכשאוכפים אותו כיאות – הדבר מסייע לאין ערוך להשבחת הנכס. מה זה אומר? התקנון נועד לקבוע סדרת כללים והתנהגויות המשותפות לכל דיירי הבניין, הנוגעים למגוון תחומים. חשוב להבדיל בין שני סוגי תקנונים: תקנון מצוי ותקנון מוסכם. תקנון מצוי הוא תקנון החל על כל הדיירים בבניין המשותף על פי התוספת לחוק המקרקעין. עם זאת, אם הדיירים ניסחו תקנות ספציפיות הנוגעות אליהן והתקבלו בהחלטה חוקית באסיפת דיירים – אז התקנון יקרא "תקנון מוסכם".

לא משנה איזה תקנון מיושם בבניין שלכם, מומלץ בחום לוודא שהוא אכן נאכף – זוהי אחת הדרכים הסלולות להשבחת הנכס, ובלעדיה מבנים רבים פשוט הופכים למוזנחים.

אילו דברים כדאי לכלול בתקנון? השמיים הם הגבול! בתקנון המצוי יש שורה של הוראות הנוגעות לניהול אסיפות דיירים, מינוי ועד בית, פרוטוקול לביצוע תיקונים במבנה, ניהול חשבון הבנק של התקציב המשותף, אחזקת בנייני משרדים והסכום שישלמו הדיירים כדי להשקיע בהוצאות הנדרשות לאורך תקופת המגורים.

תקנון מוסכם, כאמור, כולל כל תוספת רלוונטית נוספת, ובלבד שהיא אינה פוגעת בזכויות בעלי הדירות ואינה הופכת את הדיירים לבעלי חובות או נושאים בתשלומים ללא הסכמתם.

כשאתם אוכפים את התקנון המשותף, יהא אשר יהא, אתם קונים לעצמכם שקט נפשי: הדיירים יודעים מה מצופה מהם, הבניין מתפקד כהלכה, יש אחריות לכל דייר במגדל או בבניין לעמוד בכללים ובמידה והוא לא עושה זאת – ניתן להעיר לו על כך או לקנוס אותו. כל הדברים הללו שומרים לאורך זמן על הנראות של הפרויקט ועל התקציב שלו – וזה אלמנט חשוב בהשבחת הנכס. מאוד.

כאן בונים קהילה

גם אם הם שוכנים במשרדים שונים ושייכים לחברות שונות, בסופו של דבר אנשים גרים עם אנשים – ואתם יכולים למנף את העובדה הזו לטובת השבחת הנכס שלכם. הפכו את הבניין למקום שנעים להיות בו וארגנו אירועים קהילתיים מסוגים שונים. המגדל מאכלס בעיקר עובדי הייטק שעובדים עד שעה מאוחרת? ארגנו להם Happy Hour שתשמח אותם! השבת בפתח? ארגנו יריד קטן של אוכל מוכן מתוצרת איכותית, שיפנק להם את הסופ"ש. חג חשוב מתקרב? הפעילו דוכני מזון לקראת החג או ערכו יריד חגיגי של פריטי אמנות, טקסטיל ונוי – הערך של הבניין שלכם יעלה פלאים, זה מקום שנעים להיות בו!

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן