איך להעלות את אחוזי התפוסה בנכס ואת שכ"ד מהמשרד\חנות שלכם?

במילה אחת: תשקיעו! ככל שאחוזי ההשקעה בנכס יעלו, באופן טבעי הפרויקט יהיה איכותי יותר. הוא ימשוך אליו דיירים (איכותיים), שכר הדירה יעלה כתוצאה מהביקוש וכולם יהיו מרוצים. איך עושים זאת בפועל? מהו סוד ההשקעה? הנה המדריך שיסייע לכם להעלות את אחוזי התפוסה בנכס ואפילו את שכר הדירה.

שכרו חברת ניהול טובה

איכותם של נכסים רבים קמה ונופלת על איכות בחירת חברות ניהול בנייני משרדים. חברות שיש להן ניסיון בניהול נכסים, יודעות מהן דרכי הפעולה ונוקטות באמצעים הטובים ביותר כדי לטפל בנכס שלכם. לכל אלה יש השפעה ישירה על האטרקטיביות של הנכס שלכם.

בין היתר, חברת ניהול טובה תדאג שהנכס יהיה נקי, מטופח ומריח טוב ותפעל גם לטיפולי אחזקה מונעת. כך למשל, חברת הניהול תיישם בבניין אחזקת מערכות איכותית שמונעת תקלות לעתים תכופות ומאריכה ימים. היא תבצע אחזקת שבר באופן מידי ופשוט תדאג שהנכס שלכם יתפקד על הצד הטוב ביותר.  נושא זה חשוב ונותן לא מעט שקט גם במסגרת אחזקת מתחמים מסחריים.

בעוד ששימוש בחברת ניהול עולה כסף, כמובן, חשוב לשים לב כמה אתם משלמים – ועל מה. התקציב המושקע בניהול ואחזקת הפרויקט חייב להיות תפור למידותיו של הפרויקט מחד ולהתאים במלואו לצרכים של הנכס ושל הלקוח, מאידך. אם דמי הניהול יהיו גבוהים מדי, ייתכן וזה יהיה מורכב למצוא שוכרים. אם דמי הניהול יהיו נמוכים מדי, הדבר יבוא לידי ביטוי ביכולות של חברת הניהול לטפל בנכס וכך באופן טבעי גם יגיעו שוכרים איכותיים פחות – בשכר דירה נמוך יותר.

הורדת דמי הניהול

איך מורידים את דמי הניהול השוטפים? מייעלים את המערכות השונות הפועלות בבניין, וגם כאן – דואגים לחברת ניהול אמינה שמתמחה בניהול מגדלי משרדים וניהול מתחמים מסחריים , איכותית ובעלת ניסיון שתתנהל איתכם בשקיפות המרבית. כיצד עושים זאת בפועל? ניתן להתקין מונה אנרגיה לכל יחידה, כך שהיא תהיה נפרדת מהחשבון הציבורי, לבדוק האם ואיך ניתן להוזיל את עלויות החשמל (מהניסיון שלנו – כמעט תמיד יש מערכות הגוזלות חשמל רב שלא לצורך ולגמרי יכולות להתייעל) ולבצע אחזקה מונעת באופן תקופתי.

השקיעו בפרסום

גם הבניין המטופח ביותר שיש בו את הדיירים האיכותיים ביותר יכול להיבלע בין ים המבנים הפזורים באותו האזור או השכונה – ואם לא תודיעו לעולם שאתם קיימים, פשוט לא ידעו זאת! פרסום עצמי זה לא רע בכלל, בייחוד בשוק הנדל"ן התחרותי. איך עושים זאת נכון? יש כמה דרכים טובות להשקיע בפרסום (שבאמת יעבוד, יוכיח את עצמו ואף יחזיר את ההשקעה):

  • משרדי תיווך – הדרך הישנה והטובה עדיין נחשבת ליעילה ביותר. אל תפחדו לפנות למתווכים כדי למצוא דיירים חדשים. כשהמתווך או המתווכת טובים במה שהם עושים, הם יוכלו למצוא לכם דיירים מעולים בפרופיל המדויק שאתם מחפשים, בדיוק במחיר שאתם רוצים. לכן גם אם תיפרדו משכר דירה של חודשיים כדי לשלם עמלה למתווך – זה יהיה שווה את זה ויעלה באופן מידי את אחוזי התפוסה בנכס.
  • פלטפורמות באינטרנט – קבוצות פייסבוק, לוחות מכירה והשכרה של דירות באתרי אינטרנט ייעודיים (כמו יד 2, למשל), או כל דרך וירטואלית נוספת שאתם מכירים היא עדיין אחת הדרכים הטובות ביותר לחשוף את הנכס שלכם לדיירים פוטנציאלים חדשים. תנו כמה שיותר פרטים על הנכס ופרטו את החוזקות שלו – אתם רוצים להעלות את אחוזי התפוסה בנכס, וזו הדרך לעשות זאת.
  • תליית שלטים – שילוט באזורים אטרקטיביים זו דרך מעולה לחשוף דיירים פוטנציאלים לנכס שלכם, אך חשוב לעשות זאת נכון. היו ממוקדים ככל שניתן, תנו את הפרטים החשובים בצורה בולטת ומושכת לעין וגם את דרכי ההתקשרות איתכם, ותלו את השלטים באזורים רלוונטיים לנכס – סביבו או באזורים שאתם יודעים שיהיו דיירים איכותיים שיהיו מתאימים לנכס. אחרי הכול, אנחנו לא רוצים להעלות את אחוזי התפוסה בלבד, אלא לעשות זאת בצורה איכותית.
  • חברת ניהול – חברת ניהול בנייני משרדים ומגורים לא אחראית רק על הניהול השוטף של הנכס אלא יש חברות ניהול המחזיקות גם ברישיון תיווך – זו דרך מעולה לאתר דיירים חדשים כיוון מי שעוסק בתחום מבפנים ויודע מה נדרש כדי להשביח נכס או לשמור על הקיים יוכל לעזור לכם לעשות זאת.

השבחת הנכס

הדרך הקלאסית, הבטוחה וגם ההגיונית ביותר להעלות את אחוזי התפוסה בנכס ובהמשך את שכר הדירה היא לדבוק בפעולות שיהפכו את הבניין לאיכותי יותר. זאת אומרת, להשביח אותו. השבחת נכס דורשת השקעה ותשומת לב רבות, ללא ספק, אך היא משתלמת. כיצד עושים זאת בפועל? יש שלל דרכים, כמו להקפיד על טיפולי מנע ואחזקה מיטבית, להקצות תקציב ייעודי לשיפור הנכס (וכך אם יש צורך בשדרוגים ספציפיים – לא צריך להקדיש לכך תקציב חדש), להנגיש את הפרויקט לאנשים עם מוגבלויות, לאכוף את תקנון הבית המשותף וגם להשקיע באירועים שונים שיוצרים קהילה.

תמהיל שוכרים נכון

לבנות תמהיל שוכרים איכותי זו לא פחות מאמנות. חשוב להבין אילו שוכרים באזור של הפרויקט יהיו רלוונטיים ומתאימים לפרופיל שאתם מבקשים ליצור במבנה. כך למשל, אם אתם צריכים לאכלס סניף מסחרי עם תעבורה גבוהה של אנשים (מרפאה, חדר כושר, משרד ממשלתי וכדומה), סביר להניח שלרוב לא תרצו לעשות זאת באזור שלא מפותח כלכלית, או ליד עסקים קטנים.

רשתות חברתיות

גם העסק ה"אפרורי" ביותר שיש חייב להימצא ברשתות החברתיות ושתהיה לו נוכחות אינטרנטית. שמדובר במתחמים מסחריים אם אתם לא שם – אתם כמעט ולא קיימים. יתרה מכך, ניהול עמוד פייסבוק באופן שוטף יגרום למתעניינים להגיע אל המבנה ולהעלות את הפדיונות בנכס – בחנויות שבו ובעסקים השונים המרכיבים אותו. זה פשוט עובד!

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן