מנהלים נכס? קבלו טיפים מנצחים להכנת התקציב שנתי

שנת המס החדשה כבר התחילה, וזה בדיוק הזמן להתאפס על התקציב השנתי ולהבטיח ששנת 2023 תהיה רגועה, טובה ומנוהלת היטב. אם הזדמן לכם לעיין לאחרונה במדורי הכלכלה, וודאי קראתם שבקרוב נחווה כולנו עליית מחירים דרמטית בשלל ענפים במשק – הנתון הזה אינו פוסח גם על עולם ניהול ואחזקת מבנים. כיצד זה בא לידי ביטוי בהכנת התקציב לשנה החדשה? האם יש לכך השלכות גם למבנה שבניהולכם? מה חשוב מאוד לקחת בחשבון? הנה כמה סעיפים חשובים וגם כמה טיפים מהמומחים של קבוצת אחלה שיסדרו לכם ראש שקט וניהול מיטבי.

הוצאות החשמל

מהי העליה הצפויה? 8.2%

מה ניתן לעשות?

החשמל צפוי להתייקר ב-8.2%. העלאת תעריף החשמל לצרכן הביתי משפיעה, כמובן, גם על ניהול הנכס שבאחזקתכם – אך יש גם חדשות טובות. אם אתם לא רוצים להיקלע להוצאות גדולות יותר, מומלץ לחשוב על פתרונות שיחסכו בחשמל, ויש לא מעט כאלה.

ראשית, תוכלו להחליף את גופי התאורה ולהשתמש בתאורה חסכונית. השדרוג הזה לבדו צפוי לחסוך לא מעט בהוצאות החשמל השוטפות, בייחוד בבניינים בהם החשמל עובד שעות נוספות. תאורת לד היא תאורה חסכונית, וצריכת החשמל שלה נמוכה בכ-50% בהשוואה לפלורסנט המסורתי.

בנוסף, כדאי לעשות שימוש חכם ולנצל מערכות שנולדו כדי לחסוך לנו – זה בדיוק הזמן להחיל אותם גם בבניין שבניהולכם. בין השאר, תוכלו ליישם צ'ילרים (פתרון קירור חסכוני), לשים לב למעליות, לכוונן את התאורה כך שתופעל באמצעות חיישן וגם לערוך בדיקה כללית למערכות כדי ליישם מערכות חסכוניות באנרגיה.

הוצאות ארנונה

מהי העליה הצפויה? 1.4% (ממוצע ארצי)

מה ניתן לעשות?:

בניגוד להוצאות החשמל, את הוצאות הארנונה אין לנו איך לחסוך או לצמצם – אך כן חשוב לקחת בחשבון את העלייה הצפויה ולהוסיף אותה לתקציב השנתי. בחנו מהו אחוז העליה הצפוי באזור בו ממוקם הנכס וכך תוכלו לערוך חישוב מדויק. כמו כן, מומלץ לערוך בנכס בדיקה לאיתור שטחים בשיפוץ או כאלו שאינם ראויים לשימוש , לפנות לעירייה ולבקש עליהם פטור מהוצאות ארנונה

עלייה במחירי המים

מהי העליה הצפויה? 3.5%

מה ניתן לעשות?

גם מחירי המים צפויים להתייקר החל מחודש ינואר 2023. הוסיפו את אחוז העלייה על תקציב 2022 כפי שהוא מתבטא בהוצאות השוטפות של המבנה שלרשותכם, לתקציב השנתי. גם כאן, על אף שאין לנו יכולת להימנע מההוצאות הללו, אנחנו יכולים לתכנן מערכות חסכניות באנרגיה ופשוט לבזבז פחות מים. זה טוב למדינה, זה טוב לדיירים וזה גם טוב לכיס.

הוצאות דלק

מה ניתן לעשות?

הדלק הולך ועולה בהתמדה (ולפעמים גם יורד, אבל לצערנו זהו לא המצב הרווח). אם יש בנכס שבניהולכם מערכות שעובדות על דלקים, דוגמת גנרטורים, שימו לב לכך ודאגו שהעלייה תגולם בתקציב השנתי. בנוסף קחו בחשבון גם את תשלומי הדלק לעובדים שזכאים מכם להחזר.

חומרי ניקיון

מהי העלייה הצפויה? כ-10%

מה ניתן לעשות?

גם ענף הקמעונאות מציג עליות מחירים ואם החלטתם שלא לשכור את שירותיה של חברת נקיון כגון קבוצת אחלה בהחלט תצטרכו לקחת בחשבון הוצאות של חומרי נקיון. העלייה הצפויה במחירי חומרי הניקיון היא כ-10%, וחשוב לקחת זאת בחשבון ולגלם גם אותה בהוצאות השוטפות בתקציב השנתי.

הוצאות בצ"מ

תכנון זה חשוב, אך כמו כל דבר בחיים – לא לכל דבר אפשר להתכונן. כדי שלא תופתעו עם הוצאות בלתי צפויות, נסו להיערך אליהן מראש ולהוסיף סעיף תקציבי של הוצאות בצ"מ (בלתי צפוי), על פי הפרמטרים הרלוונטיים למבנה שבאחזקתכם.

הנה כמה סעיפים שתוכלו לקחת בחשבון:

  • ותק הבניין
  • מצבו החזותי של הבניין
  • מצב המערכות
  • תקציב דל או עשיר

תקצוב שירותים לשיפור איכות החיים של הדיירים

מה אפשר לעשות?

בשוק התחרותי של היום אחד הפרמטרים למשוך שוכרים הוא השירותים הנילווים שהמגדל מציע כגון קונסרייג' , חיי קהילה , אבטחה , שירותי אחזקה תיקונים ותחזוקה על ידי חברה בעלת נסיון כמו קבוצת אחלה.

לכן, אנחנו ממליצים בחום לתקצב גם שירותים משפרי איכות חיים ולכלול אותם בתקציב השנתי. לצד ההוצאות השוטפות, ה"קרות" וההכרחיות – בסופו של דבר, יש כאן אנשים המרכיבים קהילה, ואתם אחראיים על פן נכבד הקשור לאיכות החיים שלהם. בין היתר, מומלץ לחשוב על סוגיות הנוגעות לשיפוץ, אכיפה של תקנון בית משותף, תהליכים משפטיים שונים, הפיכת החניון לציבורי, גינון והוצאות שונות שיהפכו את החיים במבנה לנעימים יותר עבור כולם.

הכי חשוב: לפני שמתכננים, עורכים סיכומים

רגע לפני שהתכנון שלכם יצא לדרך והתקציב של שנת 2023 קורם עור וגידים, מומלץ בחום לעצור לרגע ולהסיק מסקנות מהתקציב של השנה החולפת. פעמים רבות, די בהתבוננות הזו בלבד כדי לעזור לכם להתכונן טוב יותר לשנה הבאה – אך כמובן שחשוב גם להסיק מסקנות. בדקו: האם יש מערכת שאתם משקיעים בה יותר מהדרוש? האם היו חריגות מהתקציב שנקבע לשנה שעברה? ואם כן, מדוע החריגות הללו התרחשו? כיצד תוכלו למנוע זאת בפעם הבאה? אולי יש הוצאות שצריכות להיכלל בתקציב של שנת 2023 ויש צורך לעדכן אותו? בהתאם למסקנות שתסיקו, תוכלו להיערך באופן הטוב ביותר לשנת המס הבאה, ולנהל נכס לתפארת.

שתהיה שנה אזרחית טובה ומנוהלת היטב מקבוצת אחלה!

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן