מה האחריות של חברת ניהול ואחזקת מבנים?

רגע לפני שאתם חותמים על חוזה עם חברת ניהול ואחזקות מבנים ומפקידים את הנכס שלכם בידיים אחרות, חשוב שתדעו על מה חברת ניהול ואחזקת בניינים אחראית ומה תפקידיה השונים.
בלי הקדמות מיותרות, הנה 5 דברים שעליהם חברת ניהול ואחזקת נכסים אחראית –

  1. גביית שכירות והתנהלות מול שוכרים-
    גביית דמי ועד היא אחד התפקידים הבסיסיים שחברת ניהול ואחזקת מבנים יכולה להציע לכם. עצם כך שחברת ניהול לוקחת את הליך הגבייה וההתנהלות מול הדיירים לידיים שלה, היא עוזרת במניעת סכסוכים וויכוחים בין דיירים על רקע זה מכיוון שהיא משמשת צד ג' בנושא. במילים אחרות ניתן לקרוא לה, חברת לניהול ועד בית מכיוון שהיא הופכת לאחראית ומתנהלת מול דיירים המתעכבים עם התשלום במקום ועד הבית.

    2. תפקיד תחזוקה ותיקון-
    לא סתם קוראים לחברת ניהול גם חברת אחזקה מכיוון שאחד התפקידים הברורים והגדולים של חברה זו היא אחריות על כל התחזוקה של המבנה.
    בין התפקידים כוללים הטיפולים והביקורות השגרתיות, תיקונים, היכרות עם המערכות השונות והמגוונות וטיפול בהן, ניקיון פנימי וחיצוני ועוד. מטרת החברה היא להיות אב בית משודרג ולוודא שהבניין מטופל כשורה באופן יום יומי. החברה אחראית להעסיק אנשי מקצוע ונותני שירות מוסמכים שיעבדו על פי הנהלים והחוקים.

    3. אחריות הפיקוח-
    נאה דורש, נאה מפקח. כשזה מגיע להעסקת בעלי מקצוע לניקיון, טיפול ותחזוקת הנכס נדרש גם פיקוח קפדני. במידה ויש בנכס פועלים או נותני שירות, חברת הניהול והאחזקה אחראית על כך שהם עושים את תפקידם וכמובן שעושים אותו כראוי.

    4. ניהול התקציב וסיפוק דוחות-
    לכל נכס תקציב משלו אשר מיועד לתחזוקה וניהול, תפקידה של חברת הניהול היא לקיים את תפקידה במסגרת תקציב זה. בשל כך היא צריכה לדעת לנהל נכון את התקציב ולדעת לשים כסף בצד למקרי חירום.
    בכל הנוגע לסיפוק דוחות, באחריותה לשמור רשומות בנוגע לכל המתנהל בבניין, בין אם מול השוכרים או מול בעלי המקצוע. הרשומות צריכות להכיל דוחות חודשיים ודוחות על טיפולים שגרתיים, ביקורות ותיקונים שונים. כמו כן הן צריכות להכיל את ההוצאות החודשיות, במידה והיו תלונות ומה הן וכל הקשור בגבייה.

    5. היכרות עם החוק וכפיפות לו-
    אם כמה שתפקיד זה נשמע מובן מאליו, הוא ראוי לציון. באחריותה של חברת ניהול לדעת את החוק וגם לדעת את החוקים והזכויות מול הדיירים והשוכרים. לכל מבנה משותף יש חוקים משלו ולכן באחריותה להכיר את הזכויות, החובות והחוקים ולפעול במסגרת הגבלתם.

    מילות סיכום,

ישנם עוד המון תפקידים שונים שחברת ניהול ואחזקה יכולה להציע, אנחנו בחרנו להביא לכם את התפקידים החשובים ביותר עליהם היא אחראית. לפני שאתם חותמים על חוזה, ודאו שהחברה מציעה גביית שכר והתנהלות מול דיירים, תחזוקה של הנכס, פיקוח קפדני, ניהול תקציב וסיפוק דוחות וכמובן היכרות עם החוק וכפיפות לו. בהצלחה!

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן