איך נראה יום בחיי חברת ניהול ואחזקת מבנים?

ניהול ואחזקת מבנים הם עבודה במשרה מלאה. העבודה מתחלקת בין עבודות שגרתיות לבין אירועים חירומים שצצים פתאום.

לחברת ניהול בניינים המון כובעים שונים, בין תפקידיה ניתן למצוא מתיקון דליפת מים לניהול תקציבים באלפי שקלים.

אז איך נראה יום בחייה? אנחנו שמחים ששאלת. לצורך מענה, גייסנו את אורן, סמנכ"ל התפעול של חברת אור אחזקות על מנת שיספר לנו.

אז איך הבוקר שלך מתחיל? אני שואלת את אורן, סמנכ"ל התפעול שמעדיף שיקראו לו מנהל אחזקה.

“הבוקר מתחיל בנסיעה לבניינים אותם אנחנו מנהלים.

כשאנחנו מגיעים אל כל בניין אנחנו סורקים אותו, מבחוץ לבפנים. בודקים את הניקיון במעליות ובלובי וכן עושים בדיקות שגרתיות כמו בדיקות לראות שאין נורות שרופות או תקלות שונות, בודקים את הדחסנית ואת הגג."

תפקידו של מנהל אחזקה הוא לא תפקיד משרדי בכלל ודורש עבודת שטח רבה, הבדיקות שאורן מתאר

מתבצעות באופן שיטתי וקבוע לפי טבלה מסודרת.

"יש לנו טבלה מסודרת ומחייבת. אנחנו מבלים המון זמן בבניינים שלנו. בדיקות כמו חשמל וגינון מתבצעות פעמיים בשבוע. תדירותן של שאר הבדיקות השגרתיות נעות בין פעם בשבוע לפעם בחודש." אורן מספר.

אז אתה בעצם כל היום מסתובב בין בניינים?

"לא כל היום, יש גם לא מעט עבודה משרדית. טיפולים חירומיים שצצים פתאום וכן הרבה עבודה מאחורי הקלעים. למעשה, העבודה האינטנסיבית היא הניהול, מכיוון שבתחום האחזקה אנחנו עובדים עם בעלי מקצוע. הניהול דורש מהמנהל להבין בהמון דברים כמו ביטוחים ונדל"ן. בנוסף אנחנו שומרים על קשר עם ועדי הבית."

האם יוצא לך לעבוד ישירות מול דיירים, שוכרים וספקים?

"ברור. כמעט כל יום, מן הסתם אנחנו גם אחראים בהרבה מהפעמים על ניהול דמי ועד הבית ואחראים להתנהל מול דיירים או שוכרים סרבניים. אנחנו עובדים מול ספקים ונותני שירות כל הזמן, טלפונית ופרונטלית. עושים כל מה שצריך על מנת שהכל יתקתק ויפעל כמו שצריך כדי לתת ראש שקט לשוכרים."

מה עוד תוכל לספר לנו על היום שלך?
"היום מלא הפתעות כשאתה עובד בחברת אחזקה, תמיד יודעים איך הוא יתחיל אבל לא כיצד הוא יגמר. אני מאוד אוהב את עבודת השטח בשילוב העבודה המשרדית והתנהלות מול אנשים. במהלך היום קורות סיטואציות מפתיעות וזה נותן אקשן ונפח לעבודה, זה תמיד נחמד. בסופו של יום, אני אוהב את מה שאני עושה וזה מה שחשוב."

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן