חיסכון, ייעול ומקסימום תמורה: מדוע חשוב לשכור יועץ אחזקה בשלב הבנייה?

בעת בניית נכס מניב מכל סוג, כשמשקיעים כל כך הרבה כספים וכל כך הרבה מחשבה – חייבים לעשות את זה כמו שצריך. זו גם הסיבה העיקרית שבגללה חשוב, כדאי ומומלץ בחום לשכור יועץ אחזקה כבר בשלב התכנון והבנייה. זוהי הדרך הטובה ביותר לחסוך סכומים משמעותיים ליזם ולשותפים, גם בעת הבנייה וגם לאחריה, על הוצאות אחזקה שוטפות והוצאות חברת הניהול. מדוע עוד זה חשוב? במה תורם יועץ האחזקה לפרויקט? הנה כל מה שכדאי לדעת לפני שבוחרים יועץ אחזקה לפרויקט החדש שלכם.

סיוע בבחירת ספקים

יועץ אחזקה תורם לפרויקט כבר בשלבי הבנייה הראשוניים, בעת בחירת הספקים השונים שיתנו שירות לפרויקט. ליועץ האחזקה בדרך כלל יש ניסיון משמעותי בבחינת ספקים איכותיים וטובים, עם ניסיון רב, שיוכלו להבטיח שהפרויקט יתנהל על מי מנוחות – ויחסוך לכם כסף. פרויקטים קמים ונופלים על ספקים טובים יותר או פחות, אתם צריכים לצידכם אנשים שיוכלו לתרום לפרויקט באופן מקסימלי ולעשות את עבודתם נאמנה. יועץ חיצוני יסייע לכם בכך.

  • תכנון מערך האחזקה

ניהול קניון או אחזקת בנייני משרדים או פרטיים בנוחות מקסימלית – זאת השאיפה! עם יועץ אחזקה תוכלו למקסם את מערך האחזקה בנכס, לתכנן אותו באופן מיטבי ולהפחית משמעותית את הוצאות התחזוקה השונות לאורך חיי הנכס. כיצד התכנון בא לידי ביטוי? הנה כמה מחלקות חשובות:

  • איחוד/ ניתוק תפעולי – האם כדאי לאחד או לנתק את חלקיו השונים של הפרויקט, כדי לצמצם עלויות תפעול ואחזקה ולייעל את המערכת? במסגרת תפקידו, מבצע היועץ פרוגרמה של שטח השימוש המשותף לכל הדיירים ונבדקת אפשרות לאחד או לנתק את האזורים השונים, מהחניון ועד לקומת המגורים (אם מדובר בניהול בנייני משרדים המכילים גם שטחי מגורים). כשהבחינה הזו נעשית כבר בשלב הזה ומתקבלות החלטות על פיה, היא חוסכת המון בהמשך.
  • תוכנית תפעולית – תפקידו של יועץ ארגוני הוא בין היתר לתכנן את הפרויקט מבחינה פונקציונלית-תפעולית. אילו המלצות מעודכנות קיימות בהיבט הבטחוני של הבניין? כיצד כדאי לתכנן את שטח המחסן במבנה? האם מדובר בפרויקט משולב של דירות ומתחמי משרדים ויש לכך השלכות תפעוליות? איך מייעדים את השטחים השונים בבניין כך שהשטח יהיה אידיאלי לכולם? על כל הסוגיות הללו ורבות נוספות מומלץ להיעזר בחברות ניהול בנייני משרדים.
  • שילוב מערכות מתקדמות – העתיד קורא לבניית מבנים חכמים! ומבנים חכמים כוללים מערכות חכמות. יועץ אחזקה יידע לסייע לכם לשלב מערכות חכמות בבניין העתידי, כאלה שיידעו לחסוך באנרגיה, מערכות תקשורת מתקדמות, מערכות לשליטה במספר מוקדים ומערכות בבניין, מערכת קריאות מונים אנרגיה מרחוק, הפחתת צריכת החשמל וכדומה.
  • חומרי גמר – לבחירת חומרי הגמר לפרויקט יש השפעה על הצלחת הפרויקט ועל האחזקה השוטפת, ולכן גם כאן יועץ אחזקה יכול לחלוק מניסיונו ולסייע בבחירת חיפויי רצפה וקיר, חומרי גמר לשטחים ציבוריים, כלים סניטריים, פיתוח השטח  ועוד.
  • הוצאות אנרגטיות כשם שהעתיד צועד לקראת בניינים חכמים עם מערכות חכמות, כך יותר ויותר מיושמות מערכות ירוקות שנועדו לצמצם את צריכת האנרגיה ולתרום לכדור הארץ. זוהי לא פריבילגיה או בחירה, זה חשוב ביותר – ויועץ אחזקה יוכל לסייע לכם בכך ולתכנן מערכות להפחתת עלויות האנרגיה בהיבטים שונים – אשפה, חימום, מיחזור, היתכנות לגג סולארי וכדומה.
  • חיסכון כספי בתפעול הנכס בעתיד

בהמשך, כשמכינים את החוזה, בודקים את התקציב המשוער וגם אחר כך, בשלב מסירת הבניין ובחירת חברת הניהול – גם שם יועץ אחזקה תורם מניסיונו ומתריע על כשלים עתידיים, מציע אפשרויות ייעול להקטנת הוצאות האחזקה השונות (ביטוח, ניקיון, שמירה, תחזוקה, אבטחה וכדומה). האימפקט של ההשקעה הזו ממשיכה בתרומתה גם שנים קדימה!

  • הצעות ייעול תוך חשיבה על משתמשי הנכס

איך בונים קהילה? האם כדאי ליצור שבילי אופניים סביב הנכס? אולי כדאי לשלב חדר כושר בנכס, לרווחת דיירי הבניין? על ההיבטים הללו, שכולם כוללים חשיבה על משתמשי הנכס, עונה יועץ האחזקה. גם כשהמבנה מתוכנן עד דק ועונה על כל הדרישות הפונקציונליות, עדיין יש שלל דרכים למקסם את השימוש בו ולדאוג לרווחת הדיירים. זוהי הדרך הבטוחה לדאוג שהבניין לא רק עומד על תילו – אלא גם יעלה את ערכו בהמשך ויהיה אטרקטיבי לאורך זמן.

מאמרים נוספים

דילוג לתוכן